Az MSC Seaview keresztelője - luxus és odaadás a fedélzeten

Az MSC Cruises olasz hajótársaság idén is bemutatott egy új hajót, az MSC Seaview-t, mely a Seaside osztály második tengerjárója és a Karib-tengeren hajózó MSC Seaside testvére. Ez az eddigi legnagyobb, Olaszországban épített hajó. A keresztelőt eredetileg egy ötnapos bemutatkozó hajózás részeként június 4-re tervezték, ám meglepő módon nem lettek készen az utolsó simításokkal, így a hajó szolgálatba állása előtti napon tudták megtartani Genovában. Ezen az eseményen vehettünk részt mi is.

Szombaton reggel indultunk a Liszt Ferenc repülőtérről, majd egy kicsivel több mint egyórás repülőút után Milánóban landoltunk, ahol találkoztunk a transzferünk stílusosan és olaszosan elegáns sofőrjével, Laurával, aki 10 centis tűsarkú cipőben zökkenőmentesen levezette a közel kétórás utat. A genovai kikötőbe érkezve azonnal elkapott az a különleges, csak ilyen alkalmakra tartogatott bizsergető érzés, amint megláttam a hajót a házak között a tengeren magasodni. A hatalmas hajó tiszteletet követelő méreteivel és formabontó dizájnjával nem véletlenül lett a hajótársaság büszkesége.

Egy gyors becsekkolás után megkerestük a kabinunkat, ami a 18 emeletes, 323 méter hosszú tengerjárón nem is olyan egyszerű még akkor sem, ha tudjuk, hányadik emeletre kell menni. A tájékozódást szerencsére a szinte mindenhol megtalálható interaktív információs táblák segítik. Miután megnéztük a kabint, ebédelni indultunk - némi bolyongás után megtaláltuk a 2 büféétterem egyikét, ahol az MSC többi hajóin megtalálható, szokásosan finom ételeket napi 20 órában lehet fogyasztani. Hogy ne üssön be a kajakóma, mielőtt bejárjuk a hajót, csak egy kis sült zöldséget, némi pastát és pár szelet mennyei pizzát ettünk (másnap Milánóban, egy silányabb verziót eszegetve némi nosztalgiával gondoltam vissza a hajón evett remek pizzára). Az étterem különlegessége a „piac”, ahol szinte egész nap friss zöldségekből készült salátákat, és gyümölcsöket lehet enni.

kep

Ezután megpróbáltuk felfedezni a megahajót, ez persze egy délután alatt lehetetlen, egyrészt mert 1-2 nap kell ahhoz, hogy magabiztosan orientálódjunk, másrészt pedig annyi szolgáltatás van, amit lehetetlenség ilyen rövid idő alatt megnézni; de amit láttunk, arról csak szuperlatívuszban tudok beszélni. A kabinok ízlésesen berendezettek, a belső, ablakos és balkonos kabinok ugyan nem túl nagyok (kb. 16 négyzetméteresek), egy kisebb szállodai szobának megfelelőek, kényelmes ággyal, jó minőségű ágyneművel, síkképernyős, interaktív TV-vel, minibárral felszereltek. A családok tudnak egymásba nyíló balkonos kabinokat is foglalni, és számtalan lakosztálytípus is található a hajón. A kedvencem az, melynek teraszán még egy jacuzzi is van!

A hajó fitneszterme elég nagy – több, mint 800 nm, a SPA lenyűgöző (2 140 nm). Itt a kezelő szobák mellett még pezsgőfürdő, gőzkamra, sószoba és hószoba is található. A kedvenc részem a SPA melletti promenádon külön, pároknak kialakított relaxáló cabanák. Bár sajnos a hajó állt, el tudom képzelni, milyen lehet, amikor a tenger végtelen horizontját lehet innen látni, és kicsit az utastársaktól elkülönülve élvezni a tengert. A hajón három felnőtt medence van, az egyik elhúzható tetővel, így rosszabb idő esetén is használható, a gyerekeknek pedig külön aquaparkjuk van. A víziszórakozások csúcspontja a csúszdák, melyek közül az egyik a tenger fölé nyúl ki.

Ezen felül a hajókon megszokott „kötelező elemek” természetesen itt is jelen vannak: boltok, kaszinó, színház, gyerek-klubok, mozi, éttermek, bárok és bowling. Még nem sikerült mindent megnéznünk, amikor már kezdődött a gyülekező a keresztelőre. Mivel kissé esőre állt az idő, a hajó melletti mólón felhúzott sátorban tartották a ceremóniát.

kep

A beszédek sorát a Mediterranean Shipping Company (MSC) tulajdonosa kezdte, de meghallgattuk többek között a hajót építő cég tulajdonosát, Genova polgármesterét és az MSC ügyvezetőjét, Gianni Onoratot is. A beszédek is csak megerősítették, hogy minden felszólaló ember szívét-lelkét beleteszi az MSC Cruises fejlődésébe. A beszédek után a hajó showműsorait előadó művészek egy rövid bemutatót tartottak. Énekelt Zucchero, majd bemutatták a hajótársaság és az UNICEF már hosszú évek óta tartó együttműködését, melyet egy tündéri gyerek kórus előadása zárt. A tengerjáró tiszti kara már a szintén jótékonykodásáról ismert Andrea Bocelli fia, Matteo Bocelli éneke alatt vonult be a keresztelőre. Az MSC Seaview keresztanyja (ugyanúgy, mint az összes többi MSC hajónak) - az olasz díva, Sophia Loren – vágta el a szalagot, és így a hajó oldalának csapódott egy hatalmas üveg pezsgő.

A keresztelőt gálavacsora követte, ahol megkóstolhattuk a hajókon felszolgált remekeket. Számomra továbbra is csodával egyenlő, hogy több mint 4000 embernek tudnak vacsorát adni naponta, és ez a mennyiség mégsem megy a minőség rovására. Az ételek ízletesek voltak, gyönyörűen tálalva.

Az ünnepséget tűzijáték és Zucchero koncert zárta, mi pedig kifáradva dőltünk ágyba. Másnap, reggeli közben láttam, hogy a hajnal folyamán kikötött az MSC Fantasia is  –  fantasztikus látvány volt a két megahajó egymás mellett. Egy biztos, az MSC Seaview, olyan hajó, amit érdemes egyszer kipróbálni. Mottója, az „Enjoy the Sea” a hajó és a kedves, segítőkész személyzet minden porcikájában érződik.

Válogass kedvedre MSC ajánlataink között!