Hogyan értem Budapestről 9 óra alatt New York-ba?

Azon szerencsések közé tartozom, akik május 3-4. között részt vehettek a LOT légitársaság Budapest – New York járatnyitó programján. Eddig szinte elképzelhetetlen volt, hogy 2 nap leforgása alatt New York-ban találjuk magunkat, megvacsorázzunk, aludjunk egy jót és még várost is nézzünk - a LOT-nak köszönhetően ezt most bárki számára elérhetővé  vált!

kep

A LOT egy Boeing 787 Dreamliner géppel üzemelteti a járatot, melynek a bázisa Budapest. A becsekkolási folyamat az USA-beli desztináció miatt kicsit hosszabb időt vett igénybe, de a check-int követő légitársasági ünnepség kárpótolt minket. Az ünnepélyes szalagátvágásnál kiemelték, hogy a LOT szeretné, ha a magyar utasok egy kicsit magukénak is éreznék a légitársaságot, tekintettel arra, hogy nekünk már nincsen nemzeti légitársaságunk.

Ezt a törekvést egyelőre némileg nehezíti, hogy a Dreamlineren még erősen hiányos a fedélzeti szórakoztató rendszer magyar nyelvű kínálata (4 magyar film, a többihez is csak elvétve volt magyar felirat), illetve az, hogy a menürendszer sem elérhető magyar nyelven. Természetesen idővel ezt is pótolni fogják és a magyar utasok is zavartalanul utazhatnak, teljeskörűen kihasználva a fedélzet nyújtotta szórakoztató lehetőségeket.

Az economy ülések egyébként meglehetősen kényelmesek, korrekt méretű lábtérrel, igaz az én magasságommal (174 cm) ennek nem nehéz megfelelni, szinte teljesen ki tudtam nyújtani a lábam. Jópofa a Dreamlinerekre jellemző, gombokkal állítható ablaksötétítés. A fedélzeti szórakoztatórendszer apró gyengesége, hogy az érintőképernyő hajlamos megadni magát, ilyenkor az utasok erőteljesen kezdik el bökdösni a fejtámla mögé szerelt képernyőt, amivel egymást zavarják, ahelyett, hogy a távirányítóhoz nyúlnának.

kep

A fedélzeti ellátásra egyáltalán nem lehet panasz, a körülbelül 9 órás út alatt kétszer is van étkezés, egy a felszállást követően nem sokkal, egy pedig a leszállás előtt, ez utóbbi inkább csak egy snack, mivel szendvicset osztanak. A főétkezéskor adott menü finom - kétféle opcióból választhatnak az utasok. Van csirke és marha, minden főétel mellé saláta, desszert, gyümölcsök. Az italkínálat 6 féle gyümölcslé volt, szénsavas üdítők, víz, sör, tea, kávé, fehér- és vörösbor. A röviditalok nem szerepelnek a turista osztály kínálatában.

Magyar vonatkozású étel egyik irányban sem volt, apróbb dolgok emlékeztettek csak arra, hogy ez egy budapesti bázisú járat (Szerencsi csokit adtak az ebéd mellé). A business osztályon a borválasztékban mutatkozik meg a magyar vonatkozás, tokaji bort és Hungária pezsgőt is lehet kérni. A főbb szervízek közötti időben a szomjas utasok korlátlanul fogyaszthatnak vizet és üdítőt a konyhában kirakott kínálatból. A személyzet kedves és segítőkész volt, egyelőre csak 3 magyar crew tag volt elérhető a gépen, de fokozatosan képezik ki a többi munkatársat, hogy a későbbiekben szinte csak magyar személyzet dolgozhasson a járaton.

A gép a John F. Kennedy repülőtér 7-es termináljára szállt le. A járat nagy erőssége, hogy ez a leggyorsabb módja, hogy az ember eljusson New Yorkba, és kellemes a menetrend is. A 11:55-kor felszálló gép helyi idő szerint 15:40-kor érkezik a Nagy Almába. A beléptetés 2 órát vett igénybe, mivel óriási sorok kígyóztak az immigration előtt, ott azonban gyorsan már gyorsan átengedték az utasokat.

kep

Szállásunk a Lexington Avenue-n lévő Doubletree by Hilton Metropolitan hotelben volt, ami tökéletes helyen volt a városnézéshez. A szálloda maga egy 4 csillagos hotel, minőségében korrekt volt, a reggeli bőséges és finom volt, nagyon kedves felszolgálókkal. A szállodába érkezést követően átsétáltunk a gyalog 5 percre fekvő Magyar Konzulátusra, ahol a konzulátus munkatársai gálavacsorát adtak a meghívott vendégeknek.

manhattan

A vacsora után kísérőnkkel, Judittal úgy döntöttünk, esti városnézésre indulunk, így volt szerencsénk megnézni az éjszaka is nyüzsgő Manhattant. Gyalog indultunk neki a városnak, de minden fontosabb látnivaló (Times Square, Empire State Building, Chrysler Building, Grand Central Station) elérhető, 5-10 perces sétatávolságra volt.

Másnap mindenki egyénileg fedezte fel a várost, mivel egyikünk sem járt még korábban New Yorkban. A kötelező látnivalók nappali fényben való megtekintése után én úgy döntöttem, kipróbálom a new yorki metrót, és azzal mentem el a Brooklyn hídhoz, hogy átsétáljak rajta és a túloldalról fényképezzem a várost.

brooklyn bridge

Egy gyors ebédet és vásárlást követően sajnos vissza is kellett térni a hotelbe, mivel indultunk vissza a reptérre. Elég jól tájékozódó embernek tartom magam, de a new york-i metró útvesztőjében még úgy is sikerült elkavarodnom és rossz szerelvényre szállnom, hogy a kezemben volt a Google térkép. Szerencsére a metrón utazó helyiek nagyon kedvesen útbaigazítottak, így időre visszaértem a szállodába.

A LOT-nak köszönhetően New York egy szélesebb réteg számára is elérhető úti céllá vált és egy 4 napos hosszú hétvégére is simán megéri kimenni. A szupergyors összeköttetés, a nagyon kényelmes turistaosztály és az igényes, új Dreamliner igazán kielégítő szolgáltatást nyújtanak. Az apróbb hiányosságok más légitársaságoknál is megvannak, és az említett elmaradások inkább csak nüanszok, nem zavaró dolgok. Mindent összevetve, kívánunk mindig teli járatokat a LOT-nak!